List

Com cada Sant Jordi, totes les editorials s’acceleren a fer coneguts i agradables el seus títols. Que estiguin presents en l’imaginari col·lectiu perquè en el moment de realitzar la compra emergeixin per sobre d’altres (fins i tot que siguin demanats per qui els rebrà).

Els mètodes tradicionals (entrevistes, presentacions, anuncis…) prou els coneixem. Enguany destaca la proposta del Grup 62: el joc via Twitter “El final perfecte”.

Proposen que els participants escriguin el final d’un relat a partir d’un fragment de “Per si algú m’escolta”, de Pere Calders. El final del conte l’han d’escriure i enviar a través de Twitter, és a dir, amb una piulada (un text) d’un màxim de 140 caràcters, i el jurat en farà la selecció.

Aquesta proposta neutra és converetix en una bona eina de màrqueting viral quan ens hi apropem. L’editorial mostra l’inici del text de Calders mitjançant un vídeo on diversos autors en fan la lectura, els autors que Grup 62 vol promocionar per Sant Jordi.

Així mateix, el jurat estarà conformat per una selecció dels autors promocionats, que apareixen (a més del vídeo) amb la seva imatge personal al costat de la portada del llibre. La distribució visual de continguts resta clara. El joc és un embolcall on presentar els productes (altrament dits autors/llibres).

Especialment interessant és veure com una editorial en paper (essencialment en paper) fa un ús modern i actual de les eines de difusió social en línia. Com Twitter es converteix alhora en canal per participar en el concurs i en canal per difondre concurs i autors. Sense oblidar el Facebook corporatiu, que esdevé un espai de difusió de la proposta, una eina per anunciar-la i incentivar de forma enjogassada la participació.

I deia que la idea final és sobretot la venda de llibres en paper, en llibreria física, ja que els títols que promouen es troben a la venda en format e-book, però no s’hi enllacen. Podria semblar que una estratègia de màrqueting en línia hauria d’anar dirigida a públic-TIC i al consum en línia. Per tant mostra com ambdós espais (on/off line) interaccionen amb normalitat.

De manera que participar en “El final perfecte” o difondre’l es converteix en una eina de màrqueting.

Be Sociable, Share!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *